Le méditation et le rythme de la vie

Dans le rythme rapide et effréné de la vie (Travail – Famille – Santé – Amis – Esprit), nous avons tendance à perdre de vue les choses plus essentielles.

Sur les choses plus essentielles, on peut dire que tous les aspects de la vie humaine sont influencée par votre état de bonheur.

Le manque de paix intérieure fait qu’une personne se sent confuse, épuisée et insatisfaite, peu importe les réalisations qu’il rapporte.

Imaginez que votre interieur est la chose plus essentielle.

Imaginez encore plus loin: un état de bonheur permanent !

Par cet raison, revenir à soi même c’est la préoccupation principale de la méditation et du Yoga.

voir ici d’info complementaire http://www.kayoga.ca/index.php/levallois-yoga-atelier-pranayama-partenaire/

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What is meditation ?

Quote

If you cultivate your body, your mind, your emotion and energy to a certain level of preparedness, meditation will blossom within you.

Meditation happens…

Suppose right now your breath, are you doing it or is it happening? It’s happening. Your life, are you doing it or is it happening? It’s happening.

Suppose your breath or your life was given to your hands to do it.

Let’s suppose your breath. If you got angry with somebody you would forget to breathe, isn’t it?

Fortunately all the vital things are happening. You just have to sit here and enjoy the process of life, or the mess people are making out of it.

So your breath cannot be given to your hands, your basic life cannot be given to your hands. How can meditation be given to your hands?

But if you create a certain atmosphere, meditation will blossom.

If there is spring in the soil, if there is spring in the sunlight, if there is spring in the atmosphere around, flowers will blossom.

Flowers will not blossom because you sit there and peel them. So if you sit there and try to meditate, it is not necessarily going to happen.

But if you create the necessary atmosphere in your body, mind, emotion and energy, meditation has to blossom.

Meditation is not going somewhere, it’s a homecoming. It’s getting back to your original nature. Instead of being on the surface you’re going deeper into the core.

It cannot be done. But you can make it happen.

These words were extracted from Sadhguru. Let it blossom ..

See more tips about meditation here : http://yin-yoga.fr/le-yin-yoga-et-la-meditation/

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Shitali Pranayama

Shitali Pranayama is a controlled cooling breathing technique, perfect for summertime relaxation of the body and mind.

In this Pranayama, air is inhaled through the mouth slowly and constantly and exhaled through both the nostrils in the same way. This cools the whole body and at the same time relaxes the central nervous system.

Worth to note, in general, we inhale from the nose BUT in Shitali, we will inhale through the mouth.

Bring your tongue forward to touch the teeth from inside. Open your lips slightly and lift the upper teeth a bit for gap between upper and lower teeth for sucking air. Keep your spine and head straight. Close your eyes and be relaxed. This is the position of readiness for Shitali Pranayama.

Here a video about this technique

Reviewing  :

* Sit straight on the floor. Open your mouth slightly, in such a way that the tip of your tongue should be closer to both lines of the teeth.
* Inhale fresh air slowly and steadily through and between the lines of the teeth with a medium speed. Inhaling should be in such a way that the incoming air touches the tongue all the way from the tip to the very base.
* When you have inhaled enough air, exhale through both nostrils at a medium speed.

Sometimes in our day-to-day life we get a bit hot-headed about things – even the coolest cucumber occasionally feels hot under the collar. The cooling breath is designed to do just what it suggests – cool the body, mind and spirit.

In Sanskrit this is called the Shitali Pranayama and it is especially effective as part of a summertime yoga practice, cooling the body from the inside out and can help ease the restlessness we feel when its just too damned hot!

Benefits: reduces mental tension and emotional excitement; relaxes the muscles, purifies the blood, tones the liver and spleen, reduces stomach acidity and improves digestion, reduces blood pressure

As with any lifestyle change, or physical exercise program consult your physician before you begin your yoga practice. If you are pregnant, discuss your yoga practice with your yoga instructor; as your pregnancy progresses you will need to modify or avoid certain poses.

Move at your own pace and modify the poses as needed  in order to maintain alignment and easy breathing in every pose.

If you feel any discomfort, dizziness os pain during your practice either modify the pose so that you are comfortable or take a few moments to rest.

It is very important that you listen to your body and practice yoga in the manner that is the safest and most comfortable for you.

 

 

 
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Le Yin Yoga et la méditation

On peut associé les postures de yin yoga à celle de la méditation assise.

En Yin Yoga, les postures sont maintenues pendant plusiers minutes pour pouvoir assouplir et vasculariser les tissus bloquant et les articulations. En laissant le corps aller dans le relâchement, on laisse l’esprit aller dans le calme intérieur, comme dans la méditation.

La pratique du yin yoga conduise à l’état d’union du yoga,  à se laisser transformer, à se laisser plonger profondément dans soi-même. Par cette attitude on peut ressentir le corps s’ouvrir peu à peu, l’espace intérieur (psychique et physique) s’accroître, le corps énergétique changer de qualité avec l’intention… de la même façon que la méditation.

Voici nos 7 conseils pour votre méditation:

1. Créer une pratique quotidienne, même si c’est juste pour quelques minutes par jour. La méditation a besoin d’un effet cumulatif, la faire tous les jours est plus utile que d’une heure une fois par semaine.

2. Méditez sans grands objectifs, pour le plaisir. Créer un grand objectif de conquérir peuvent causer du stress et même un sentiment d’échec, si vous regardez que les résultats. Pas d’attentes, pas de déceptions!

3. Faites vous des amis avec votre souffle. Observer votre respiration va guidé votre attention pour aller plus profonde vers l’intérieur soi-même.

4. Baptisez votre esprit bavardage avec un nom drôle, par example “l’esprit de singe”. Lorsque vous êtes en méditation, votre esprit peut vous tromper d’être occupé et distrait. Ne le prenez pas trop au sérieux cette “esprit de singe”.

5. Engagez-vous à votre tranquillité et sérénité. La paix est importante: elle est le noyau de votre être.

6. La tension est intrinsèquement liée avec des muscles. Si vos muscles sont engagés (même un peu) votre respiration ne sera pas optimale. Alors, détendez-vous en profondeur et donner votre corps à la gravité dans chaque expiration.

7. Il faut faire…. Les techniques de méditation sont nombreuses et variées, mais toutes les techniques ont une chose en commun: ils sont personnels. Depuis très personnelle, si vous ne le faites pas vous ne serez jamais en mesure de vraiment comprendre la méditation.

 

Yin Yoga à Levallois

Notre page Facebook : https://www.facebook.com/YogisYinYoga

Yoga à Levallois Perret ?

Si vous êtes à la recherche pour un cours de yoga à Levallois Perret,  l’association Kayoga www.kayoga.fr and www.kayoga.ca a un esprit de communauté et un grand sens du service pour leurs citoyens de la ville de Levallois.

Le cours de Yin Yoga sont fait au Vendredi à 19h15 dans la salle au 4 rue Ravel – Levallois Perret.